"La saviesa de la Cabalá ens ensenya un mètode pràctic per a arribar al Món Superior i a la font de la nostra existència. En adonar-se del seu veritable propòsit en la vida, la persona arriba a la perfecció, a la tranquil·litat, al gaudiment il·limitat, i a l'habilitat de transcendir el temps i l'espai, mentre encara viu en aquest món."
Rav Dr. Michael Laitman

El sol mai no deixa de brillar

dilluns, 27 de setembre del 2010

La saviesa de la Cabalà para solament al voltant del dessig. Quant a la Llum, no hi ha gran cosa a dir. És estàtica i existeix en absoluta quietud. Només atorga i només té aquesta única propietat d’atorgament. Si desitges rebre d’ella, llavors les teves accions han de ser semblants a ella. La Llum no canvia; més aviat, és el teu desig que causa que aquesta actuï en tu.

És semblant a una font d’energia. Puc acostar-me o apartar-me, aproximar-me des d’un punt o altre. Com amb el sol, ens pot cremar o ho podem usar en benefici nostre. I com el sol, la llum és absolutament constant. Pots suplicar o clamar, però no canviarà.

Totes les transformacions ocorren únicament dintre de tu, sense importar si ho lamentes o ho agraïxes. Segons els canvis, reps els diversos resultats del seu efecte. La Llum no canvia. Descobreixes un camp fix i immutable. En la mesura dels teus canvis interiors, destries com sentir els seus diversos estats. I no obstant això, ets tu que experimentes les diferències, mentre que la Llum roman sent la mateixa.

La Llum és com el sol que mai deixa d’il·luminar. Pots emprar la seva energia com et plagui, per a produir calor, fred, etc. L’energia mateixa no té forma, i ets tu qui la defineix.

El mateix és amb el Creador: “El Bé que fa el bé als bons i als malvats”, a tot aquell que ho desitgi. Ell fa el bé també als malvats? Sí, sí que ho fa. Però, ja que les seves propietats són contràries (oposades) a les del Creador, llavors en la mesura de la seva incompatibilitat amb Ell, reben cops en lloc del bé. Això els ajuda a prendre consciència que l’egoisme és dolent i això gradualment els transforma.

No obstant això, existeix una millor opció: rebre la instrucció sobre l’ocupació correcta de la Llum. En conseqüència, la Cabalà ens permet transformar-nos sota l’efecte de la Llum, ràpida i fàcilment.

(De la quarta part de la lliçó diària de Cabalà del 20 de setembre de 2010, sobre 600.000 Ànimes.)

DIA DE UNITAT ¡unitat al voltant del món!

dimecres, 15 de setembre del 2010

El Dia d'Unitat és una oportunitat per contactar amb gent de tot el món al mateix temps i amb la meta més gran possible en la ment, la meta que resoldrà els problemes de tots, la meta que simplement farà que la vida de tots sigui perfecta.

LA META: El descobriment del punt comú de la unitat humana.
Assolir aquesta meta no és únicament possible sinó necessari per al benestar i la pròpia supervivència de tota la humanitat.
Prepara't a dir-li adéu al temps, espai i a les diferències. Sense espai! Milers de persones es reuniran en 40 països al mateix temps. Sense temps! Les persones aconseguiran l'experiència de tota la generació en uns quants minuts. Sense diferències! Les persones tindran l'ocasió de percebre el poder de la unitat.
... I comença a DIR HOLA al punt comú de la unitat humana.

Com escoltar els articles de Rabash

A la Carta núm. 38 del llibre Fruits de la Saviesa, Baal HaSulam escriu al seu fill i estudiant més important, Baruj Ashlag (Rabash) que una persona no pot rendir-se i aturar-se a la meitat del camí espiritual. Fins que la persona arriba a la meta, necessita esforçar-se constantment per vèncer obstacles cada vegada més grans.

No podem confiar en les victòries passades. En canvi, tot el que vas assolir ahir es converteix en un nou desig avui, que t’empeny encara més cap a la meta. Per tant, les coses que vas rebre ahir no poden curar les teves ferides i deixar-te reposar.

Fins que una persona arriba a la correcció final, ha de ser acurada a què el seu desig d'arribar a la meta creixi a cada instant. Tot el que assoleixes desapareix immediatament. La persona es queda "nua" i així ha d'avançar.

Òbviament Rabash realitzà una tasca enorme en estar a prop del seu pare, constantment al seu costat i participant en totes les seves lliçons. Ell va ser molt lleial al seu pare i sempre estava de la seva part quan sorgien problemes familiars entre els parents de Baal HaSulam. Alguns d'ells s'oposaven a l'estudi de la Cabalà perquè els apartava de la comunitat religiosa.

Rabash va ser un estudiant excel·lent i va assolir la revelació espiritual. No podem parlar sobre l'altura a la qual es va elevar, ja que ell és massa gran perquè nosaltres puguem mesurar-lo. Només podem suposar la seva grandesa i el seu gran cor basant-nos en les explicacions que va donar sobre els nostres estats i sobre la necessitat d'unió.

Encara no ens adonem de com de profunds són els seus articles i com de vital és el seu consell pràctic. Per això hem d’estudiar tot el temps. Quan treballem en els articles, el més important és: 1) fer un resum concís de cada article, i 2) treure conclusions del resum. Si no fem aquest treball, no estem estudiant els seus articles veritablement.

(De la quarta part de la lliçó diària de Cabalà del 12 de setembre de 2010, sobre la Carta núm. 38 de Baal HaSulam.)

Un viatge al món dels desitjos

Pregunta: Puc aferrar-me a la Llum circumdant (Or Makif) durant el dia quan surto del grup i de la lliçó al món exterior?

Resposta: La llei de qualsevol camp físic estipula que la intensitat (de la llum o de qualsevol altre estímul) disminueix proporcionalment conforme vas allunyant-te de la font al quadrat. Quan es duplica dues vegades la distància de la font, la intensitat disminueix quatre vegades. Però, si s'acosta dues vegades, aleshores la intensitat de la Llum augmenta quatre vegades.

En el món espiritual no hi ha una font de la Llum perquè la Llum omple tot l'Univers. La seva influència és igual per tot arreu. Et sembla que surts de la lliçó i et dirigeixes al món exterior mentre que, de fet, totes les alteracions de l'espai estan dins teu. Tu passes d'un desig a l'altre. Tots els "llocs" són els teus desitjos. Tu estàs viatjant dins de tu mateix.

Per això, tot depèn de quant despertes la Llum dins d'aquests desitjos. I la Llum es troba dins d'aquestos de manera uniforme, en tota la seva plenitud. I per això no importa on ets: al carrer o en la lliçó amb el grup. Puc trobar-me físicament amb el grup, però estar molt lluny en els meus pensaments. La mesura de la connexió amb la Llum depèn només de la intenció: de en quina mesura desitges estar connectat amb Ella!

Troba't en la Dimensió Superior

dimarts, 14 de setembre del 2010

La saviesa de la Cabalà parla sobre el meu ascens a una dimensió Superior. Què significa un “ascens”? Els Cabalistas diuen: “Tu existeixes en una dimensió Superior però no ho sents. Has de revelar-te a tu mateix existint en ella”.

Jo existeixo en dues dimensions. Una és al nivell d'aquest “món”, on resideixo en el meu cos físic. L'altra és una dimensió Superior, on existeixo en el meu cos espiritual. Aquest cos espiritual, un desig d'atorgar, està ocult de mi, i no en sé res. Oposat a això, hi ha una Força Superior anomenada “el Creador”.
Oposada a la meva manifestació corporal, existeix la Naturalesa. En la realitat d'aquest “món” em sento malament, la qual cosa m'empeny a descobrir la realitat Superior, la meva existència com “l'Ànima i el Creador” en lloc del “Cos i la Naturalesa”.
Els Cabalistes diuen que he de descobrir la dimensió Superior perquè aquí és on les forces que governen arriben a mi, i jo juntament amb tot el meu futur depenc d'elles. Si ascendeixo, llavors esbrino per què existeixo, qui sóc, i el que em succeïx. Revelo el significat de la meva vida i com canviar tot perquè sigui millor. Aquestes preguntes m'empenyen cap a la dimensió Superior.
Quan començo a llegir El Zohar, L'Estudi dels Deu Sefirot, i els articles de Baal HaSulam i Rabash, descobreixo que estan parlant sobre aquesta dimensió Superior. Al revés, si una persona pensa que estan parlant del nostre món, llavors aquesta visió dels textos Cabalístics és incorrecta. Això significa que el lector fa un ídol de tota la Torà en involucrar-se en la idolatria, i llavors està prohibit que obri aquests llibres. La raó és, que en lloc d'aprendre sobre les qualitats del Creador (estimar a uns altres com t'estimes a tu), la persona es torna una egoista encara més gran quan pensa que la Torà li ensenya com dur a terme rituals.

Tots els llibres “sagrats” parlen sobre les qualitats de santedat (atorgament) i el Món Superior (els actes d'atorgament), mentre que tots els llibres ordinaris parlen sobre la qualitat de recepció i d'aquest món. Per tant, quan obro un llibre sagrat, anhelo entrar en l'estat de l'autor. Ell m’explica com arribar a l'atorgament, i mai parla d'aquest món. Després de tot, vist des de dalt, aquest món és una il·lusió, “Olam HaMedume” (el món imaginari).
(De la segona part de la lliçó diària de Cabalá del 7 de setembre 2010, sobre El Zohar.)

Ubicats entre el bé i el mal

dissabte, 11 de setembre del 2010

El Zohar, capítol, VaYeji (I Iaacov visqué), Ítem 244): Per al món per venir està escrit, “Doncs com els dies de l’arbre seran els dies del Meu poble”. “Com els dies de l’arbre”, significa l’arbre de la vida. Al mateix temps està escrit, “La mort serà empassada per a l’eternitat”, doncs no hi ha canvis i no hi ha mort en l’arbre de la vida.
Aquest passatge ens parla sobre la situació que enfronta una persona que es troba a les portes de prendre una decisió: l’elecció entre el bé i el mal, en Klipat Noga. Tot aquest sistema es deriva del següent: d’una banda, el Creador li prohibeix a Adam menjar del fruit de l’Arbre del Coneixement, però d’altra banda, Ell li envia a una “dona”, qui el tempta per a pecar provant el fruit prohibit.
Els dos oposats coexisteixen. Quant a nosaltres, no hem de confondre’ns i sentir l’esquerda en la nostra percepció. Més aviat, hem d’adonar-nos que el mateix desacord es troba present en cada estat, dintre del qual el Creador se’ns mostra amb dues facetes, dues actituds diferents cap a nosaltres; i tot amb la finalitat de col·locar-nos en un predicament en el qual no tindrem la possibilitat de destriar el que hem de fer i així ens veurem forçats a necessitar d’Ell.
A això se li anomena Klipat Noga, el punt de la nostra llibertat que apareix en aquest punt específic, on dues actituds del Creador, la bona i la mala (com aparenta) arriben juntes i fan que sigui impossible diferenciar-les i eliminar el conflicte, sense tenir cap altre remei que apel·lar a Ell perquè ens ajudi.(De la segona part de la lliçó diària de Cabalà del 8 de setembre de 2010 sobre El Zohar.)

Pots comptar amb mi

Aquest és el missatge que més ens està arribant per tot arreu: els entorns polítics, dels mitjans de comunicació... Ara, més que mai, la gent necessita de la gent :)

Curs gratuït de Cabalà

Presentació del curs interactiu gratuït del Centre d‘Estudis de Bnei Baruch.

Una expèriencia que canvia la teua vida

Impressions i experiències d’alumnes del Centre d’Estudis de Bnei Baruch.

Com aconseguim veure el que desconeixem?

El Dr. Quantum és un personatge creat per a la pel·lícula "What the bleep do we know?" ("Y tú, què en saps?") que ens ensenya com les nostres pors no ens permeten veure més enllà de les dimensions que coneixem.
Gràcies Viviana!

Una altra demostració científica de que hem d'unir-nos

Luciano ens ha enviat aquest vídeo que mostra com el nostre benestar depen de la relació correcta amb els demés. Quan ens aïllem, el cos no rep la seva dosi de plaer (el cortisol, una hormona segregada per les glàndules suprarrenals) si no es relaciona amb altres persones (d'una manera altruïsta, afegim nosaltres).

Paròdia del G20


Més vídeos en Illuzia.net.

Abraçades en lloc de diners

En un Món Absolut, els diners seran reemplaçats per mostres de bondat

Lliçons del Grup Virtual Europeu

Amigues i amics
us recordem que tots els dijous podeu accedir a les classes del grup europeu des d'aquest enllaç:

http://www.kabbalahgroup.info/tv/Spanish.htm
usuari: bbuser, contrasenya: arvut

a les 19:30, hora peninsular (1 hora menys a les Illes).
Podeu fer-hi totes les preguntes que vulgueu, en directe.