"La saviesa de la Cabalá ens ensenya un mètode pràctic per a arribar al Món Superior i a la font de la nostra existència. En adonar-se del seu veritable propòsit en la vida, la persona arriba a la perfecció, a la tranquil·litat, al gaudiment il·limitat, i a l'habilitat de transcendir el temps i l'espai, mentre encara viu en aquest món."
Rav Dr. Michael Laitman

divendres, 30 d’abril del 2010

Pregunta: Cal començar el treball sobre la intenció durant la lectura del llibre del Zohar molt abans de la classe, ja de dia?
Resposta: Jo diria que s’ha de treballar sobre la intenció tot el temps. En el nostre món, tot es constitueix de tal manera que estem en contacte amb el grup i l‘estudi només durant un breu període de temps.
Milers de persones de tot el món estan presents en les classes junt amb nosaltres. Molts escolten la classe en la traducció simultània. I d’altres, fins i tot, entenen amb dificultat la traducció, ja que només està disponible en les llengües més comunes. Però això, no és important per al seu avanç espiritual.
Respecte al llibre del Zohar, tots estem en la mateixa posició. Arribem a la classe com qui arriba a una gasolinera, per omplir-nos i després viure amb això la resta del temps.
El nostre món està fet de tal manera que treballem la tercera part de la nostra vida, l’altre terç dormim i la resta la emprem en diverses tonteries. I tant sols ens queda una hora o dues, que robem de dormir i venim a estudiar.
Però quan comencem a estudiar, hem d’entendre que tota la nostra vida està organitzada correctament, i no hauríem d’anar a treballar només perquè no tenim una altra opció millor. El Creador organitza aquest procés per a nosaltres de manera deliberada. Si arribo a la classe fins i tot per tant sols una hora, això és suficient per estar en connexió amb la meta les 23 hores restants. I durant aquestes 23 hores, preparo els meus desitjos per a l’hora que arribo a la classe.
Fa 2000 anys va viure en el desert Negev un home que es deia Bar Bi Yoma (l’alumne per un dia), un pagès que treballava en el camp.
Quan tenia un descans en els treballs de temporada i podia deixar casa seva, anava a Jerusalem. Després de tot el camí, es quedava tant sols un dia per l’estudi de la Torà. Al dia següent ja anava corrent a casa, a la seva feina.
En el seu honor, avui existeix el costum que tots estudiïn un cert dia de l’any. Llavors els savis van dir que el seu estudi d’un dia a l’any era equivalent a l’aprenentatge continu durant tot l’any, ja que durant tot l’any el seu desig estava en aquell dia.
Per això, si durant les 23 hores esperem aquesta única hora d’estudi, significa que les 24 hores del dia conten al nostre favor.
D’això entenem quantes hores necessitem per a preparar el nostre desig per una sola hora d’estudi.
Per això tot depèn de la preparació. Hem de dedicar totes les hores del dia a la preparació de la classe del Zohar.
(Extracte de la lliçó per al llibre del Zohar, corresponent al 23 d’abril de 2010.)
(Traduït per Rosa Valls)

Convenció Mundial del Zohar 2010 - MADRID 7-9 de maig

dijous, 29 d’abril del 2010

La convenció mundial del Zohar consta de 3 dies intensius d’estudi i de tallers sobre El Zohar i la Cabalà, que es celebrarà en Madrid amb connexió directa al congrés que dictarà el Dr. Michael Laitman i l’Institut de Cabalà, Educació I Investigació Bnei Baruch en Nova York.
Està obert per a tot aquell qui desitgi sentir com és la realitat completa i eterna.

COST DEL CONGRÉS:

HOSTATGE:
Habitació Individual (Desdejuni inclòs): 65€ per dia
Habitació Compartida (Desdejuni inclòs): 32,5€ per dia

DINARS:
Paquet complet per als 3 dies: 45€ per persona (Esmorzar i sopar inclosos).
Paquet per a les persones que no puguin assistir els 3 dies:
Divendres 7
- Sopar (Sala del congrés): 10€ per persona
Dissabte 8
- Esmorzar (Sala del congrés): 10€ per persona
- Sopar (Restaurant de l’hotel): 18€ per persona
Diumenge 9
- Esmorzar (Sala del congrés): 10€ per persona

UBICACIÓ:

Hotel Juaneca
A1 Km 30.500 SORTIDA 30, Madrid. Espanya




MÉS INFORMACIÓ:
CONTACTA AMB NOSALTRES:mailto:cabala.spain@gmail.com

A través de la foscor, va prenent forma la redempció

dimarts, 27 d’abril del 2010

Al començament dels nostres estudis de Cabalà, de vegades rebem tanta inspiració i tant d’entusiasme que ens delim i ens disposem a posar el món de cap per avall!


Altres vegades caiem en una insensibilitat total, no entenem res, com si estiguéssim enmig d’una espessa boira, i el món s’endinsa en la foscor.
És a dir, quan tinc contacte amb la Llum, hi ha vida dins meu. Tot just m’hi desconnecto, deixa d’il·luminar-me, llavors la foscor que m’envaeix s’assembla a la mort.
Després ve una altra etapa. Com que actuo (estudio, difonc la Cabalà, creo una connexió amb els amics), es construeix el sistema que comença a il·luminar-me fins i tot en els estats que no són del tot bons, quan per mi mateix no atrec la Llum.
És com una persona que està entre d’altres que sempre van a ajudar-la!
Aquest estat no és “el manament” que m’il·lumina en el moment que el compleixo, sinó que es tracta de “la Torà” que m’il·lumina sempre! (Hem d’oblidar-nos del concepte admès universalment sobre el “manament” i “la Torà”).
Fins i tot, si em trobo malament i estic confús, tinc un suport exterior que m’ajuda a mirar-me a mi mateix com des de fora i arribar a la conclusió que el que m’està passant no és terrible. Ja hem viscut aquesta situació i ja ens s’hem sortit.
La Torà (la Llum Circumdant del grup, de l’entorn) em defèn fins i tot quan no l’estudio, és a dir, quan no estic a prop de la Llum.
Quan ens apropem al Majsom, d’una banda, sentim una gran foscor, com la d’Egipte, però, de l’altra, tenim el recolzament de l’entorn, el qual ens ajuda a no desviar-nos del camí espiritual i evita que tornem a un estat totalment animal.
Entenc què significa aquesta foscor, la sento i entenc d’on prové i per què, què he de fer i com he d’unir-me al Creador.
D’aquesta foscor, m’arriba el manament del Creador, el qual ens demana que donem senyals de la nostra unió (“Mezuzot sobre les portes”), que preparem els atuells per la sortida d’Egipte i que escapem precisament a mitja nit...
Es tracta de la connexió amb la Força Superior que s’anomena la Torà, això és, la Llum que m’arriba encara que no hagi assolit l’estat del “manament” (la connexió personal amb el Creador que es diu “el dia”). D’aquesta manera avanço.
L’ocultació no és el mateix estat que experimento quan m’aïllo totalment i no entenc ni sento res, com els passa als principiants.
Després, la ocultació adopta unes formes especials. Comences a distingir-hi diferents matisos, qualitats, i comences a entendre com pots treballar-hi.
Com més avancem, més es revelen les formes de la foscor d’aquests espais buits. Aquests ens clarifiquen la forma de l’alliberament, l’altre costat del Majsom.
(Extracte de la lliçó del llibre Shamati, corresponent al 16 d’Abril de 2010.)
(Traduït per Ramon Cirera.)

L’efecte Cazimir o el pas cap a la dimensió superior

diumenge, 25 d’abril del 2010

Pregunta d’un físic especialista en física nuclear: Si considerem la direcció cap a la Llum com a positiva i la direcció cap a la foscor espiritual (la nit) com a negativa, i hem de treballar per a passar del negatiu cap al positiu, on es troba el zero espiritual? Quin estat és?

Resposta: En l’espiritual no hi ha zero, no podem imaginar-lo.
Però existeix un estat que es diu Klipat Noga, quan no sóc capaç de decidir cap a on inclinar-me: cap a la recepció o cap a l'atorgament.
Aquest estat no equilibrat i intermedi es diu “zero”.
Em trobo entre dues forces de la Naturalesa (la tercera força no existeix). Per això aquest estat és inestable i m'exigeix fer una elecció immediata.
És a dir, l'estat “zero” existeix solament en la meva percepció personal i solament en aquell instant quan, a la fi, haig de decidir què fer!
I haig de sentir aquest zero com un abisme… ja que no tinc ni una cosa ni l’altra.
Aquest estat és molt bo perquè en aquest moment sento el zero complet, no tinc on agarrar-me.
En el temps restant em trobo o bé en l'atorgament (santedat), i no tinc cap preocupació, o bé en els desitjos egoistes (Klipa, brutícia), sentint-me còmplice del Faraó. Una de dues: o gaudeixo de la vida espiritual o de la vida material.
L'home que arriba a Klipat Noga, sent que no té raons per a l'elecció: no n’hi ha ni negatiu ni positiu.
De cop i volta em trobo en l'encreuament de camins i no hi ha on anar. Es tracta d'un estat completament indefinit.
Em semblava que davant de mi havia una esquerda petita. I de cop i volta s'obre i veig un abisme davant meu!
Però justament aquí existeix una entrada cap a la dimensió superior, si agarro a El Creador i entenc que no tinc altra opció i que haig d'elevar-me a un nivell d'energia superior.
És com si entréssim al buit espiritual i reveléssim allí a El Creador. En aquell instant, quan estiguis llest per a entrar-hi, Ell sortirà cap a tu…
En la física quàntica el fenomen semblant es diu efecte Cazimir. Si col·loquem dos conductors no carregats en el buit —a una distància curta l’un de l'altre—, començarà a córrer energia cap a ells des del buit, creant una força que els atreu entre si.
Fes aquest experiment físic i rebràs la prova evident de l'existència de El Creador!
(Extracte de la lliçó nocturna sobre el Llibre del Zohar, corresponent al 22 d'abril de 2010.)

Abans de la lectura del llibre del Zohar

dijous, 22 d’abril del 2010

Abans de la lectura del llibre del Zohar hauríem de tenir una disposició tal que sentim que pertanyem al grup.

Perquè llavors estem en semblança de qualitats amb el mateix grup de cabalistes que van escriure el Zohar i podem entendre amb més facilitat el que desitgen transmetre’ns.
L’enteniment arriba com a resultat de la influència de la Llum. Aquesta influeix sobre nosaltres per mitjà de la connexió entre les ànimes dels deu cabalistes que estaven en l’estat de la correcció final, és a dir, en la connexió corregida entre si.
Per això, quan van corregir la connexió entre ells mateixos, fins a aquell nivell en què cap d’ells tenia ni un sol desig de rebre no corregit, van revelar entre si la Llum Superior que s’anomena “El Zohar”. És la Llum que prové de Rosh (cap) de Arij Anpin, la Llum de l’Infinit.
I, per això, si intentem assolir la mateixa actitud entre nosaltres, com la que tenien els autors del llibre del Zohar, atraiem la Llum del mateix estat que ells van assolir.
Aquesta Llum també pot crear una connexió entre nosaltres, como està escrit: “Qui crea el món allà a dalt, farà el món en nosaltres”. Precisament això és el que hem d’esperar de la lectura del llibre del Zohar.
Extracte de la lliçó sobre el llibre del Zohar, corresponent al 16 d’abril de 2010.
(Traduït per Rosa Valls)

Pots comptar amb mi

Aquest és el missatge que més ens està arribant per tot arreu: els entorns polítics, dels mitjans de comunicació... Ara, més que mai, la gent necessita de la gent :)

Curs gratuït de Cabalà

Presentació del curs interactiu gratuït del Centre d‘Estudis de Bnei Baruch.

Una expèriencia que canvia la teua vida

Impressions i experiències d’alumnes del Centre d’Estudis de Bnei Baruch.

Com aconseguim veure el que desconeixem?

El Dr. Quantum és un personatge creat per a la pel·lícula "What the bleep do we know?" ("Y tú, què en saps?") que ens ensenya com les nostres pors no ens permeten veure més enllà de les dimensions que coneixem.
Gràcies Viviana!

Una altra demostració científica de que hem d'unir-nos

Luciano ens ha enviat aquest vídeo que mostra com el nostre benestar depen de la relació correcta amb els demés. Quan ens aïllem, el cos no rep la seva dosi de plaer (el cortisol, una hormona segregada per les glàndules suprarrenals) si no es relaciona amb altres persones (d'una manera altruïsta, afegim nosaltres).

Paròdia del G20


Més vídeos en Illuzia.net.

Abraçades en lloc de diners

En un Món Absolut, els diners seran reemplaçats per mostres de bondat

Lliçons del Grup Virtual Europeu

Amigues i amics
us recordem que tots els dijous podeu accedir a les classes del grup europeu des d'aquest enllaç:

http://www.kabbalahgroup.info/tv/Spanish.htm
usuari: bbuser, contrasenya: arvut

a les 19:30, hora peninsular (1 hora menys a les Illes).
Podeu fer-hi totes les preguntes que vulgueu, en directe.